5к на ЗАЗі - новий захоплюючий проект

16 Листопада
2020

Пандемія внесла свої корективи в усі сфери життя. Перше, на чому відбилися карантинні обмеження - це сфера туризму і подорожі в цілому. Зараз, коли деякі країни закриті для в'їзду, а більшість людей бояться виїжджати за кордон, з'явилася прекрасна можливість вивчити Україну у туристичному плані.

На жаль, туризм в Україні слабо розвинений, за винятком морського узбережжя і Карпат. Хоча наша країна неймовірно багата красивими місцями. Абсолютно в кожній області можна знайти, на що подивитися.

Два відчайдушних мандрівника з Миколаєва вирішили проїхати по всій Україні на автомобілі ЗАЗ 968 1974 року.

Роман Буров - власник інтернет-магазину TUK-TUK.UA, перший, кому прийшла в голову смілива ідея відвідати 22 області України на запорожці. А щоб в дорозі він не нудьгував, з ним відправився Віталій Пак - миколаївський блогер, комік і ведучий заходів.

На автомобілі ЗАЗ 1974 року проїхати через всю країну - задумка, на перший погляд, нереальна. Проте стартувала поїздка 27 жовтня. Хлопці вже відвідали 15 областей. Попереду - ще 7.
Ми поспілкувалися з хлопцями, щоб докладніше дізнатися про їхню подорож на ЗАЗ 968 по Україні.

- Яка мета цієї подорожі по Україні? Навіщо вам це?

Роман: Тут кілька причин. Перш за все, ми щиро вважаємо, що абсолютно всі міста України по-своєму унікальні, і в них є круті локації, які варто відвідати. Якщо прибрати всю скромність, можна вважати, що ми взяли на себе роль популяризаторів туризму по нашій країні. Люди повинні побачити, що туристична Україна - це не тільки Київ, Львів, Одеса та Карпати. Що в інших областях не менш цікаво.

Друга причина - випробувати себе, свої можливості. Погодьтеся, мало хто зважиться на таку поїздку, через всю країну в такі стислі терміни. Це досить екстремально, а ми любимо екстрим.

- Чому саме запорожець? Чому ви не вибрали більш комфортабельний автомобіль для такого тривалого автоподорожі?

Віталій: Я теж іноді задаю собі це питання. Особливо, зважаючи на те, скільки разів наше авто ламалося. Якщо серйозно, вибір такої старої машини - це, по-перше, дуже символічно. Автомобілі ЗАЗ - можна сказати, символ України.

По-друге, це додаткове ускладнення і без того досить складною поїздки, знову ж таки - випробування своїх сил.

А по-третє, чого вже приховувати, це ще один засіб для залучення уваги аудиторії до нашого тріпу. Ви б стали стежити за автоподорожжю на комфортабельному джипі? Я ні. Тут не було б нічого нового, ніякої інтриги. А ось через всю країну на авто 1974 року - це вже цікаво.

- У чому полягала підготовка поїздки?

Роман: Основна підготовча робота була пов'язана з авто. Для початку потрібно було знайти запорожець на ходу. Це, до речі, виявилося не так просто.

Відповідну машину ми знайшли в Первомайську. І там уже почалися перші проблеми. Ще не виїхавши з Первомайська, наш тільки що куплений автомобіль заглох три рази. Виявилося, що були якісь проблеми з паливною системою.

На трасі по дорозі до Миколаєва теж не обійшлося без пригод: мотор весь час перегрівався. Доводилося періодично зупинятися, щоб машина охолола.

Уже в Миколаєві ми віддали нашого «друга» на СТО, де над ним грунтовно попрацювали: замінили камери і покришки на колесах, зробили повну ревізію гальмової системи, замінили масло, перевірили і замінили свічки, встановили електробензонасос і безконтактне запалювання, почистили карбюратор. Ми попросили також хлопців з майстерні, щоб нам встановили додатковий багажник на дах авто. Тому що в скромний багажник запорожця навряд чи помістився б весь наш багаж.

Віталій: Далі почалося планування маршруту. Ми не просто хотіли проїхати по 22 областям нашої країни. Ми хотіли знайти і показати якісь нові, цікаві, але ще недостатньо популярні місця. У цьому нам допомагали всі наші знайомі, а також блоги інших мандрівників по Україні.

- Які місця вам найбільше запам'яталися з тих, що ви вже відвідали?

Віталій: Для мене - це фосфатні гори біля Рівного. З одного боку - це місце неймовірно красиве. Білосніжні пагорби навколо темно-зеленого озера ... Дуже вражаюче виглядає.

З іншого боку, я розумію, що це просто-напросто звалище хімічних відходів «Рівнеазоту». Обсяг цих териконів із фосфогіпсу вже більше 15 млн тонн. Надмірна кількість цієї речовини може забруднити не тільки річку, що протікає поруч, а й грунтові води.

Ті, хто був у цьому місці влітку, кажуть, що в спеку тут чути неприємний хімічний запах. Деяким навіть стає погано: нудить, паморочиться голова. Загалом, суперечливі враження.

Роман: Я хочу відзначити замок барона Фальц-Фейна в Херсонській області. Стан замку, звичайно, плачевний. Він майже повністю зруйнований, але навіть в такому вигляді неймовірно красивий. Заворожуюче місце.

Але найбільші враження у мене від Каменя Велетня у Львівській області. Висота каменю близько 20 м, він величезний. З цією скелею пов'язана цікава народна легенда. Диявол, який летів над землею, ніс у руці величезний камінь, щоб зруйнувати місцевий монастир. Але камінь зірвався і впав.
Тут якась неймовірна енергетика, справжнє місце сили.

- Як ви вирішуєте питання з житлом?

Віталій: Спочатку ця поїздка для нас стала викликом самим собі. Старе авто з великою кількістю технічних проблем, які виникали в процесі, рекордна кількість міст для відвідування, велика відстань, яку треба було проїхати ... І з житлом теж все виходить досить екстремально.

Найчастіше ми ночуємо в наметі в лісі. Можна сказати, популяризуємо зелений туризм в Україні. Роман - великий любитель таких ночівель на природі. Я теж спочатку кайфував, поки не стало жахливо холодно ночами. Через це, до речі, довелося купувати в дорозі більш теплу термобілизну і новий спальник.

Кілька разів нас поселили на нічліг. Кімнати в готелях знімали тільки в Запоріжжі і Конотопі. У Луцьку орендували квартиру. І з нашого досвіду в цій поїздці зробили такий висновок, що в нашій країні знімання квартири подобово набагато вигідніший і комфортніший варіант, якщо порівнювати з готелями з тієї ж цінової категорії.

- Дайте кілька слушних порад тим, хто зважиться повторити ваш маршрут?

Роман: Перше - ретельно підготуйте ваш транспорт. Наш автомобіль - дуже старий. Йому більше 40 років. Незважаючи на те що ми його «прокачали» перед поїздкою, без непередбачених ситуацій не обійшлося. Проблеми виникали неодноразово. У Дніпрі взагалі довелося міняти коробку передач. Навіть якщо ваше авто значно новіше нашого, не полінуйтеся перевірити його «з ніг до голови».

Друге - продумайте маршрут. Не тільки місця, які ви хочете подивитися. Про всяк випадок дізнайтеся, де в кожному місті по вашому шляху проходження розташовані СТО. Не факт, що вони стануть в нагоді, але краще перестрахуватися. Заплануйте, де ви будете зупинятися на нічліг. Навіть якщо ви, як ми, хочете ночувати в наметах.

Третє - в залежності від пори року і погоди продумайте, який одяг і взуття вам потрібно взяти. Зараз, наприклад, різко похолодало, чого ми не передбачали. Тому в терміновому порядку довелося купувати нову термобілизну, стара була недостатньо теплою.

І останнє - що б не трапилося, не втрачайте позитивного настрою і отримуйте задоволення від того, що відбувається. Неможливо передбачити і запобігти всім можливим негативні події. Наприклад, наш запорожець нескінченно ламався. Але через це ми зустріли неймовірну кількість чуйних приємних людей, готових прийти на вручку. У всьому можна знайти плюси.

- Де можна стежити за тим, як проходить ваше автоподорож по Україні?

Роман: Ми створили свій Youtube-канал «5к на ЗАЗі», де ви також можете подивитися відео про наш тріп. На жаль, ролики виходять із запізненням, тому що виникли деякі проблеми з монтажем. Поки на каналі вже доступні відео про те, як ми готували до поїздки наш запорожець, і ролик з першого міста, в якому ми побували - Херсона. Підписуйтесь, щоб не пропустити свіжі відеоролики.

Також у нас є основний аккаунт в Інстаграм, присвячений поїздці - @ 5knazazi. У своїх особистих блогах ми також частково висвітлюємо подорож.

@burov.r.s - це моя сторінка, @vitalalalala - сторінка Віталіка.